5 jednoduchých cvikov z jógy, ktoré vám pomôžu nielen spáliť tuk z celého tela, ale zároveň povzbudia činnosť všetkých orgánov, čím budete zdravší ako nikdy.

Existuje veľa druhov cvičení a cvikov pre krajšiu postavu. Možno to tak nevyzerá, ale jóga je jedným z najúčinnejších cvičení hlavne pri problémových partiách, ako sú bruško, nohy, ruky a zadok. Na rozdiel od iných druhov cvičenia, jógu môže cvičiť takmer každý. Je skvelá pri bolestiach chrbtice, ale aj pre očistu duše.

1) Kobra

Táto poloha pomáha posilňovať brušné svalstvo a tiež odbúrava tukové bunky. Posilňuje chrbát a celú vrchnú časť tela. Ľahnite si na podložku smerom bruškom dole, ruky pokrčte a dajte ich dlaňami na zem. Nadýchnite sa a pomaly ťahajte chrbát smerom nahor. Hrudník zakláňajte dozadu a vydržte v tejto polohe 15 až 30 sekúnd. S výdychom sa vráťte do začínajúcej polohy.

2) Miska

Cvičením tejto pózy posilňujete najmä jadro brušných svalov. Ak chcete premasírovať oblasť bruška, môžete sa v tejto polohe mierne pohupovať dopredu a dozadu. Ľahnite si na brucho a narovnajte končatiny. Pokrčte nohy v kolenách a rukami chyťte členky. Nadýchnite sa a hlavu zdvihnite hore a snažte sa ju zakloniť čo najviac dozadu. Nohy zdvíhame čo najviac do výšky. V pozícii vydržíme 15 až 30 sekúnd. Počas výdychu sa opäť vráťte do vychádzajúcej polohy.

3) Loďka

Táto pozícia vás zbaví tuku v oblasti pásu a pomôže vám s pretiahnutím chrbta. Ľahnite si na podložku, na chrbát. Ruky položte vedľa tela a dlane budú smerovať nadol. S nádychom sa dvíhajte a majte stále natiahnuté nohy. Pretiahnite špičky a nohy dvíhajte tak vysoko, ako sa len dá. Pomaly zdvíhajte aj hlavu a trup. Ruky by mali byť stále natiahnuté. Nezabudnite dýchať a polohu udržte aspoň 15 sekúnd. S výdychom sa vráťte do pôvodnej polohy.

4) Doska

Veľmi známa poloha, ktorá je jednou z najúčinnejších vôbec. Vyzerá ľahko, ale je vcelku náročná na výdrž. Ľahnite si na podložku, na bruško a zdvihnite sa na ruky. Zaprite sa dlaňami a špičkami do podložky. Narovnajte chrbát tak, aby spolu s nohami tvoril jednu priamku. Snažte sa túto polohu udržať čo najdlhšie ako sa bude dať. S výdychom ju zakončite tak, že zídete do kolien.

5) Poloha uvoľňovania čriev

Touto pozíciou premasírujete vnútorné orgány, najmä črevá a žalúdok. Skvelá poloha ak vás trápia problémy so zápchou alebo zlým metabolizmom. Ľahnite si na chrbát, narovnajte končatiny, ale ruky musia zostať pri tele. S výdychom si pokrčené kolená pomaly prisúvajte k hrudníku a vyviňte mierny tlak na hrudník. Kolená objímajte rukami. S výdychom pomaly zdvihnite hlavu a pritiahnite ju k nohám. Pozíciu držte 60 až 90 sekúnd a zhlboka dýchajte. Následne sa vráťte do vychádzajúcej polohy.