Šokujúci dôvod, prečo lekári naliehajú na rodičov, aby svojim deťom ihneď prestali dávať párky!

Mnohí ľudia sú tak zvyknutí na určité stravovacie rutiny, že si ani neuvedomujú, ako môže ich správanie ohroziť nielen ich samých, ale aj ich deti.

Medzi jednu z najpopulárnejších potravín u nás patria párky, ktoré v sebe ukrývajú pre zdravie veľmi vážne riziko.

Čo odhalili štúdie o konzumácii párkov?

Štúdie zistili, že deti, ktoré zjedia viac než 12 párkov za mesiac, majú 9 krát vyššie riziko rozvoja detskej leukémie…

A to nie je všetko. Ďalšie štúdie zistili, že deti, ktoré konzumovali párky raz alebo viackrát týždenne, mali tiež vyššie riziko vzniku rakoviny mozgu.

Štúdie skúmali vzťah medzi konzumáciou niektorých potravín a rizikom leukémie u detí od narodenia po 10. rok života v jednom z okresov metropoly Los Angeles medzi rokmi 1980 až 1987.

Záverom tejto štúdie bolo, že existuje silný vzťah medzi detskou leukémiou a deťmi, ktorých otcovia jedli 12 a viac párkov mesačne už pred počatím.

To demonštruje, ako stravovacie zvyky rodičov počas a dokonca aj pred počatím detí majú na ich zdravie veľký vplyv.

Výskumníci Sarusuza a Savitz študovali výskyt detskej leukémie v Denveri, USA.

Odhalili, že deti narodené matkám, ktoré konzumovali párky raz alebo viackrát za týždeň počas tehotenstva, mali až 2-násobne zvýšené riziko vzniku nádorov na mozgu.

Predpokladá sa, že príčinou uvedených rizík možných zdravotných problémov je obsah dusičnanov v párkoch. Spracované mäsové výrobky často obsahujú sodík (soľ), dusičnany, fosfáty a ďalšie potravinové prísady.

“Navyše, v údenom mäse sa nachádzajú aj polycyklické aromatické uhľohydráty, ktoré prispievajú k zvýšenému riziku srdcového zlyhania”, vysvetľuje Alicja Wol, D.M.Sc.

Podľa kanadskej nadácie proti rakovine pôsobia dusičnany ako konzervačné látky zabraňujúce skazenie mäsa a tiež dodávajú mäsu lepšie farbu.

Dusičnany a dusitany síce samy nespôsobujú rakovinu, ale za určitých okolností sa môžu v tele meniť na iné zlúčeniny ako nitrosamíny a nitrozamíny. Tieto látky už sú spájané so zvýšeným rizikom rakoviny.

Ako sa vyvarovať potravinám s obsahom dusičnanu?

Nižšie by sme vám radi poskytli pár rád, ako sa vyhýbať potravinám s obsahom dusičnanov:

1) Obmedzte konzumáciu spracovaných potravín a mäsa ako sú párky, salámy, klobásy a podobne.

2) Kontrolujte zloženie výrobkov na obale, či neobsahujú dusíkaté zlúčeniny sodíka alebo draslíka (dusíkaté soli). Okrem mäsa je môžu obsahovať aj niektoré iné potraviny v plechovkách.

3) Uprednostnite bio potraviny, v ktorých nie je dovolené používať uvedené konzervačné látky.

4) Otestujte si vašu vodu z vodovodu. Vodárne obsah týchto zlúčenín vo vode sledujú a mali by namerané hodnoty zverejňovať.

Zavolajte im a spýtajte sa ich na to. Prípadne si nechajte vodu otestovať v laboratóriu. AK by obsahovala vysoké koncentrácie nitrátu, použite vodné filtre (destilačné, reverzná osmóza a iónové výmenné filtre).

5) jedzte stravu bohatú na antioxidanty. Spomínaný vitamín C a niektoré ďalšie vitamíny MÔŽU zredukovať konverziu dusičnanu a dusitanov na nitrozamíny.

Zdroj: prirodajelek.cz