Jednoduchý obed: Zdravý, chutný a rýchlo a lacno

img_20160107_151032-3061811

Keďže náš život je čoraz rušnejší a hektickejší, ľahko sa stane, že sa v čase obeda dostaneme do stereotypu. Ak sa vám stáva, že každý deň jete ten istý obed, je čas to zmeniť. Jesť zdravý a rýchly obed nemusí byť povinnosť. Existuje veľa výživných a chutných možností, ktoré si môžete pripraviť vopred, a tak si každý deň ľahko zabaliť zdravý obed.

Jedným z najjednoduchších spôsobov, ako si zabezpečiť zdravý obed, je príprava jedla. Jeden deň strávte prípravou surovín na celý týždeň, napríklad krájaním zeleniny, varením obilnín a predvarením bielkovín. Takto si môžete v priebehu niekoľkých minút zostaviť zdravé a chutné jedlá. Skúste si pripraviť polievku alebo šalát s vopred uvarenými obilninami, uvarenými bielkovinami a množstvom čerstvej zeleniny.

Ďalšou skvelou možnosťou zdravého a rýchleho obeda je wrap. Začnite celozrnným wrapom a pridajte chudé bielkoviny, napríklad grilované kuracie alebo morčacie mäso. Pridajte chrumkavú zeleninu, napríklad papriku, mrkvu alebo uhorky, a zalejte ľahkým dresingom. Namiesto wrapu si môžete pripraviť aj wrap s humusom alebo roztlačeným avokádom.

Ak máte málo času, ale napriek tomu chcete zjesť niečo výživné, skúste si pripraviť smoothie. Smoothies sa pripravujú rýchlo a jednoducho a predstavujú skvelý spôsob, ako získať dávku vitamínov a minerálov. Začnite základom z jogurtu alebo orechového mlieka a pridajte odmerku proteínového prášku a čerstvé alebo mrazené ovocie a zeleninu. Môžete pridať aj hrsť orechov, semienok alebo ovsených vločiek, aby ste získali trochu ďalších bielkovín a zdravých tukov.

Pri obede netreba robiť kompromisy v oblasti výživy. S trochou plánovania a kreatívneho myslenia môžete ľahko vytvoriť zdravé a rýchle jedlá, ktoré sú chutné a výživné.

Zdravý, rýchly a chutný obed – tipy

Zdravé a rýchle stravovanie na obed môže byť náročná úloha, ale nemusí byť. V dnešnej dobe existuje veľa možností rýchlych a zdravých obedov, ktoré si môžete pripraviť za krátky čas. Tu sú niektoré z najlepších nápadov na zdravé a rýchle obedy, ktoré si môžete pripraviť za okamih.

  1. Šaláty: Šaláty sú jednou z najrýchlejších a najzdravších možností obeda. Môžete si pripraviť jednoduchý šalát s rôznou zeleninou, nejakou bielkovinou (napríklad kuracím mäsom, fazuľou alebo natvrdo uvarenými vajcami) a ľahkým dresingom. Pridajte orechy a semienka na chrumkavosť a za pár minút máte chutné a výživné jedlo.
  2. Obaly: Obaly sú skvelým spôsobom, ako do rýchleho a jednoduchého jedla vložiť veľa výživných látok. Začnite s celozrnnými tortillami, potom pridajte svoje obľúbené chudé bielkoviny, napríklad morčacie mäso alebo tuniaka, spolu s chrumkavou zeleninou, napríklad šalátom a paradajkami. Ak si chcete jedlo vylepšiť, pridajte trochu salsy alebo štipľavej omáčky.
  3. Sendvič: Sendviče sú ďalšou skvelou možnosťou rýchleho a zdravého obeda. Použite celozrnné pečivo, chudé bielkoviny a čerstvú zeleninu, aby ste získali chutné a výživné jedlo. Ak chcete získať extra chuť, pridajte trochu hummusu alebo avokáda pre krémový, slaný nádych.
  4. Polievky: Ak máte málo času, polievky sú skvelým spôsobom, ako si za pár minút pripraviť zdravé jedlo. Cez víkend si pripravte veľký hrniec polievky a naporciujte si ju do jednotlivých porcií, ktoré si môžete vziať so sebou do práce. Pridajte chudé bielkoviny, fazuľu a zeleninu, aby ste získali kompletné jedlo v miske.
  5. Zvyšky jedla: Nezabudnite využiť zvyšky jedál! Či už je to kúsok grilovaného kurčaťa, pečená zelenina alebo porcia včerajšieho guláša, zvyšky môžu byť skvelou voľbou na obed. Stačí vziať nádobu a môžete vyraziť.

Príprava zdravých a rýchlych obedov nemusí byť náročná. Vďaka týmto jednoduchým nápadom si môžete pripraviť chutné a výživné jedlo za krátky čas. Neuspokojte sa preto s rýchlym občerstvením alebo spracovanými pochutinami. Pripravte si jeden z týchto nápadov na zdravý a rýchly obed a majte dobrý pocit z výberu jedla.

Čo si dať rýchlo a lacno na obed

Pokiaľ ide o obed, je ľahké uviaznuť vo vyjazdených koľajach. Často máte pocit, že si musíte vybrať, či miniete veľa peňazí, alebo zjete niečo nezdravé. Existuje však veľa rýchlych a lacných možností obeda, ktoré sú chutné a výživné. Tu je niekoľko nápadov na jednoduché a cenovo dostupné obedy, ktoré si môžete pripraviť za krátky čas.

Nájsť rýchly a lacný obed môže byť náročné, najmä ak sa snažíte byť zdraví. S trochou plánovania však môžete nájsť chutné a výživné jedlo bez toho, aby ste prerobili peniaze.

Ak hľadáte rýchly a jednoduchý obed, ktorý nezruinuje banku, vyskúšajte niekoľko z týchto nápadov. Ako sendvič zvážte pitu alebo wrap s humusom a zeleninou. Pre viac bielkovín pridajte grilované kuracie mäso alebo tofu. Ak hľadáte studené jedlo, vyskúšajte šalát alebo obilnú misu. Môžete si ich pripraviť dopredu a zabaliť do obedového boxu, aby ste ich mohli ľahko prenášať.

Ak máte málo času, vždy sa môžete rozhodnúť pre vopred pripravené jedlo. Hľadajte jedlo na báze bielkovín, ktoré má nízky obsah tuku a sodíka. Grécky jogurt, tuniak a chudé mäso sú skvelé možnosti. Na doplnenie jedla môžete pridať aj čerstvé ovocie alebo zeleninu.

A nakoniec, ak sa cítite odvážne, môžete si skúsiť pripraviť dávku domácej polievky. Polievky sú jednoduchým a výživným spôsobom, ako získať veľa chutí v jednom jedle. Polievky sú tiež skvelé na prípravu jedla, pretože sa dajú zmraziť a znovu ohriať na rýchly obed.

Bez ohľadu na to, ktorú možnosť si vyberiete, je dôležité mať na pamäti, že rýchle a lacné obedy nemusia byť nudné. S trochou kreativity môžete nájsť chutný a výživný obed, ktorý nezruinuje vašu banku.

  • Šaláty: Šaláty sú skvelým spôsobom, ako do seba dostať veľa zeleniny a bielkovín. Vyberte si zmes šalátu, paradajok, uhoriek, papriky, cibule a inej zeleniny a tiež bielkovín, ako je grilované kuracie mäso, vajcia na tvrdo alebo fazuľa. Doplňte to jednoduchým dresingom a máte chutný a lacný obed.
  • Šaláty zo zaváraninových pohárov: Sú skvelým spôsobom, ako získať zdravý a chutný obed bez toho, aby ste minuli veľa peňazí. Všetko, čo potrebujete, je kameninová nádoba, čerstvá zelenina a bielkoviny podľa vlastného výberu. Všetko navrstvite do nádoby a zalejte obľúbeným dresingom.
  • Zvyšky jedla: Zvyšky sú skvelým spôsobom, ako ušetriť čas a peniaze. Zabaľte si večer predtým zvyšky večere a na druhý deň máte hotový obed.
  • Polievka a šalát: Polievka so šalátom je ďalšou skvelou možnosťou rýchleho a lacného obeda. Investujte do niekoľkých konzerv obľúbenej polievky a skombinujte ju s jednoduchým miešaným zeleným šalátom. Pridajte krutóny a ľahký dresing a získate chutné jedlo.
  • Polievky a dusené jedlá: Z jedného hrnca môžete pripraviť viacero jedál: Urobte si veľkú dávku polievky alebo duseného mäsa. Zvyšky zamrazte na neskôr a vychutnajte si teplé, výdatné jedlo na obed.
  • Grilovaný syr: Sýr na grile je klasický obľúbený obed. Všetko, čo potrebujete, je chlieb, syr a maslo. Všetko opečte na panvici alebo na panvici a máte chutné a lacné jedlo.
  • Sendviče: Sendviče sú vždy skvelou voľbou na rýchly a lacný obed. Vyberte si svoj obľúbený chlieb alebo obložený chlieb a pridajte doň bielkoviny, napríklad morčacie mäso, šunku alebo tuniaka. Pridajte veľa zeleniny a máte chutné a výživné jedlo.
  • Mrazené jedlá: Mrazené jedlá sú skvelou možnosťou na rýchly a lacný obed. Vyberte si rôzne zdravé mrazené jedlá s vysokým obsahom bielkovín a nízkym obsahom sodíka.
  • Pizza: Pizza je vždy hitom. Vyberte si tenkú kôrku, aby ste ušetrili kalórie, a obložte ju množstvom zeleniny.
  • Ryžové misky: Ryžové misky sú skvelým spôsobom, ako do seba dostať veľa zeleniny, bielkovín a obilnín. Vyberte si svoj obľúbený zdroj bielkovín, ako je kuracie mäso, hovädzie mäso alebo tofu, a potom ich doplňte zmesou zeleniny a ľahkým dresingom.

Vďaka týmto jednoduchým a cenovo dostupným nápadom na obed nemusíte obetovať chuť ani výživu. Vynechajte nezdravé rýchle občerstvenie a pripravte si jeden z týchto rýchlych a lacných obedov.

Toto je len niekoľko nápadov na rýchle a lacné obedy. S trochou kreativity a plánovania môžete vždy nájsť chutný a výživný obed, ktorý sa zmestí do vášho rozpočtu.