4ka – recenzie, dobitie kreditu, info

4ka je jedným z najobľúbenejších slovenských mobilných operátorov. Prináša širokú paletu cenových ponúk pre rôzne služby. Či už človek uvažuje o prestupe k tomuto operátorovi, alebo sa len chce dozvedieť viac, je na správnom mieste.

Článok ponúka informácie o všetkom, čo sa týka 4ky – od základných informácií o cenách a ponukách až po skúsenosti zákazníkov s touto spoločnosťou. Odhaľuje tajomstvá ich zákazníckeho servisu a fungovanie ich služieb. Čo teda hovoria recenzie na 4-ku?


Obsah článku



KĽÚČOVÉ INFORMÁCIE K ČLÁNKU:

  • Operátor 4ka bol vyhlásený za najobľúbenejšieho mobilného operátora na Slovensku za rok 2022.
  • Recenzie na 4ku sú zväčša pozitívne aj vďaka výhodným cenám a transparentej komunikácii.
  • Zákazníci oceňujú ich schopnosť poskytovať kvalitné služby za prijateľné ceny.
  • 4G sieť 4ky pokrýva už viac ako 85 % populácie.
  • 4ka tiež zabezpečila národný roaming s Orange Slovensko, čo zlepšuje dostupnosť služieb aj na vidieku.

4ka: Recenzie a prvenstvá

Operátor 4ka získal titul najobľúbenejšieho mobilného operátora na Slovensku za rok 2022, a to už tretí rok po sebe. Potvrdila to nezávislá štúdia audítorskej spoločnosti KPMG, ktorá analyzovala skúsenosti zákazníkov s telekomunikačnými operátormi na Slovensku. Medzi najvýznamnejšie faktory, ktoré zákazníci na 4ke oceňujú, patria výhodné ceny a jasne komunikované produkty.

Operátor 4ka sa neustále snaží zlepšovať svoje služby, aby spĺňal očakávania a potreby svojich zákazníkov. Vďaka získanému oceneniu sa potvrdzuje, že ich úsilie je úspešné a dôvera zákazníkov je na najvyššej úrovni. Roland Kyška, riaditeľ marketingu a komunikácie operátora 4ka, vyzdvihuje záväzok spoločnosti poskytovať kvalitné a prehľadné služby, ktoré prinášajú výhody pre každého zákazníka.

Peter Rado, senior manažér z poradenskej spoločnosti KPMG na Slovensku, poukazuje na význam kvalitnej zákazníckej skúsenosti pre úspech firmy. Značky, ktoré sa venujú a zdokonaľujú zákaznícku skúsenosť, dosahujú lepšie finančné výsledky a udržujú si verných zákazníkov. 4ka sa v tomto smere ukazuje ako príklad, ktorý môže mať pozitívny dopad na celý sektor telekomunikácií na Slovensku.

4ka taktiež získala najvyššie hodnotenie v kategórii Telekomunikácie v prieskume Customer Experience Excellence. Zákazníci ocenili najmä integritu spoločnosti a schopnosť prinášať kvalitné služby za priaznivé ceny. Svojimi hodnoteniami a názormi podčiarkli, že operátor 4ka usilovne spĺňa ich požiadavky a očakávania. Ich snaha vždy smeruje k tomu, aby každý zákazník našiel ideálny 4ka paušál pre svoje potreby. 4ka recenzie sa teda z tohto pohľadu javia ako pozitívne.

Aký je 4G internet od 4ky?

Najmladší mobilný operátor 4ka, ktorú prevádzkuje spoločnosť SWAN Mobile, oslavuje svoje tretie výročie. Poskytuje služby vo vlastnej 4G sieti  ktorým pokrýva už 70 % populácie Slovenska.

Operátor 4ka umožňuje zákazníkom v lokalitách bez pokrytia využívať sieť národného roamingového partnera Orange Slovensko. V akcii ponúkol nekonečné dáta v celej SR, vrátane národného roamingu. Nové 4ka paušály Sloboda s nekonečnými volaniami a SMS správami získali veľký záujem.

Pri testovaní a recenziách na 4ku sme zistili, že pod pojmom „nekonečno“ sa rozumie 300GB dát. To v praxi znamená obrovské množstvo hodín na sledovanie videí a počúvanie hudby, a to aj pri najoptimistickejších predstavách.

4ka umožňuje aj surfovanie v zahraničí v rámci bežných paušálov, avšak len v 3G sieti. Pokrytie na Slovensku je v mestách veľmi dobré, no na vidieku stále existujú oblasti s obmedzeným signálom. V praxi užívatelia 4ky dosahovali v 4G sieti rýchlosti okolo 25 – 50 Mbps, v 3G sieti Orangeu približne 6 – 10 Mbps.

Recenzie na 4ku a jej pokrytie

Mobilný operátor 4ka sa už v roku 2022 zameral na výrazné zlepšenie pokrytia miest a obcí na Strednom a Východnom Slovensku, vrátane populárnych turistických destinácií, ako napríklad Východná, Dolný Kubín, Važec, Oravský Podzámok, Rajecké Teplice či Bardejovské Kúpele. Ich cieľom je poskytnúť spoľahlivé a rýchle pripojenie svojim zákazníkom aj v týchto menej obývaných lokalitách.

Súčasne sa 4ka teší z rastúceho pokrytia jej rýchlej 4G siete, ktorú už zachytí viac ako 85 % populácie na Slovensku. Toto zlepšenie je významné, pretože v minulosti bol tento operátor často kritizovaný práve kvôli nedostatočnému pokrytiu a problémom s pripojením. No s aktuálnymi investíciami a úsilím zvýšiť dostupnosť siete sa táto situácia zlepšuje.

Aby zákazníci mohli využívať služby 4ky aj v lokalitách, kde momentálne nemá vlastné pokrytie, dohodla sa spoločnosť na sprostredkovaní národného roamingu s partnerom Orange Slovensko. Táto dohoda umožňuje zákazníkom využívať sieť Orange Slovensko v 2G aj 3G sieti, čím sa výrazne zjednodušuje používanie služieb na vidieku.

Pokiaľ ide o pokrytie na Slovensku, hlavne v mestách je situácia veľmi dobrá, a to najmä v Bratislave. Tam sú recenzie na 4ku pozitívne a zákazníci zaznamenávajú pripojenie do 4G/LTE siete takmer vždy. I keď sú ešte miesta s nepokrytím, najmä vnútri budov a nákupných centier, prevažná väčšina plochy v mestách je pokrytá spoľahlivým pripojením.

4ka pokrytie
Operátor 4ka riešil problémy so slabším pokrytím, nakoľko ich mobilná sieť je postavená na 1800 MHz pásme, ktoré je najideálnejšie pre husto obývané oblasti, no na vidieku vyžaduje finančné náklady a efektívne riešenia.

Aké paušály 4ka ponúka?

Zákazník si môže aktivovať nové 4ka paušály nasledovne:

  • na všetkých predajných miestach 4ky 
  • cez portál Moja zóna
  • priamo cez e-shop 4ky
  • v aplikácii Moja 4ka
  • cez SMS zaslaním kľúčového slova pre paušál SLOBODA na číslo 950

Operátor 4ka svojim zákazníkom ponúka veľký výber cenovo výhodných paušálov. Medzi ich aktuálnymi ponukami záujemca nájde aj:

SLOBODA 100+12 GB v SR100 min/sms
SLOBODA 300+17 GB v SR300 min/sms
SLOBODA NEKONEČNO+neobmedzené dáta v SRneobmedzené min/sms
SLOBODA DÁTAneobmedzené dáta v SRx
SLOBODA PRE MLADÝCH +20 GB v SR50 min/sms

Okrem týchto štandardných ponúk má 4ka aj rôzne prémiové služby, ako sú neobmedzené volania do zahraničia alebo na mobilné čísla v zahraničí a ďalšie. Pre presné informácie o cenách a podrobnostiach ponúk odporúčame navštíviť oficiálne webové stránky 4ka.sk alebo sa obrátiť na ich zákaznícky servis.

4ka a dobíjanie kreditu: Portál Moja zóna

Zákazník 4ky nájde na Mojej zóne nasledujúce sekcie:

  • Aktuálne zostatky všetkých služieb
  • História spotreby
  • Moje služby /aktuálne služby + dplnkové služby)
  • Podrobný výpis
  • Detail čísla

Samoobslužný portál 4ky s názvom Moja zóna slúžil najprv iba na pravidelné alebo automatické dobíjanie kreditu prostredníctvom platobnej karty ako aj na zobrazenie či kontrolu spotreby zákazníka s predplatenou službou Moja 4ka. Postupne však rozširoval funkčnosť Mojej zóny o ďalšie vylepšenia.

4ka a dobitie kreditu

V Mojej zóny si vie zákazník jednoducho dobiť kredit online. Má na výber jednorázové dobitie, dobitie kupónom alebo si môže nastaviť automatické dobíjanie kreditu. Je možné platiť jednoducho všetkými bežne dostupnými platobnými kartami. Platobná karta je bezpečne uložená u ich partnera, Tatra banky a. s.

Pre uloženie platobnej karty stačí ísť do NASTAVENIA – PLATBY KARTOU a zadať údaje o karte. Následne nastaviť preferovaný mesačný limit a povoliť si užitočné notifikácie, ako napríklad SMS notifikácie o platbách a exspirácii karty. Celým procesom zákazníka prevedie jednoduchý a intuitívny sprievodca v Mojej zóne.

Následne si môže zákazník zvoliť automatickú platbu z karty podľa svojich potrieb:

  1. Dobitie kreditu pri poklese: Kredit sa automaticky dobije z karty, ak klesne pod určenú hranicu, napríklad 2 €.
  2. Pravidelné dobitie kreditu: Kredit sa automaticky dobije po určitom časovom intervale, napríklad raz týždenne alebo mesačne.
  3. Úhrada služieb: Paušál alebo dátový balík GIGA s obnovou sa pri ďalšej automatickej obnove uhradí priamo z platobnej karty, čo ušetrí starostlivosť o termíny obnovy služieb.

Dobíjanie kreditu je jednoduché a intuitívne. Vďaka postupu krok za krokom je všetko jasné a bezproblémové.

4ka a internet na doma

4ka sa rozšírila na plnohodnotného telekomunikačného operátora. Okrem mobilných služieb ponúka už aj fixné internetové pripojenie a televíziu na doma. Tento významný krok je výsledkom spojenia sesterských firiem SWAN a SWAN Mobile a tiež dohody so Slovak Telekomom, čím je 4ka schopná poskytovať svoje služby pre viac ako milión domácností na celom Slovensku.

Nová kombinácia služieb umožní zákazníkom získať výhodnú zľavu, ak si vyberú fixné a mobilné služby od 4ky. Napríklad ak zákazník má internet na doma alebo televízne služby od 4ky, dostane zľavu na niektorý z paušálov.

Okrem toho, 4ka ponúka širokú škálu balíkov služieb, ktoré zahŕňajú optický internet a tv. Zákazníci môžu vybrať z rôznych programov Internetu S a M, ktoré sú dostupné už od 11 EUR mesačne, a kombinovať ich s 4 verziami televíznej služby v DUO balíku, ktoré začínajú od 17 EUR pri 24 mesačnej viazanosti.

4ka a internet na doma
Okrem toho, 4ka poskytuje aj služby na vlastnej fixnej LTE/5G sieti, ktorá je dostupná pre 1,1 milióna slovenských domácností v 370 mestách a obciach na Slovensku.

Moderná eSim od 4ky

Vkladanie tradičnej plastovej SIM karty do zariadení so 4kou už môže byť minulosťou. Zákazník 4ky môže skúsiť novú technológiu – eSIM, ktorá mu umožní rovnaké funkcie ako klasická SIM karta: hovoriť, dátovať a posielať SMS. Ak zákazník vlastní telefón, tablet alebo hodinky s podporou eSIM, nemusí už viac vkladať fyzickú kartu. Stačí naskenovať QR kód, ktorý mu 4ka pošle e-mailom.

Výhody eSIM:

  • žiadne vkladanie fyzickej karty do zariadenia
  • rýchla aktivácia po naskenovaní QR kódu
  • možnosť mať viac jedinečných eSIM profilov na jednom zariadení
  • jednoduché prepínanie medzi aktívnymi eSIM profilmi
  • umožňuje vytvoriť viacSIMkové zariadenie z niektorých eSIM telefónov

Ako získať eSIM:

  • získať telefónne číslo v 4ke cez e-shop alebo predajné miesta
  • uistiť sa, že zariadenie je kompatibilné s eSIM
  • objednať si eSIM a postupovať podľa inštrukcií v doručenom e-maily

Aktivácia eSIM od 4ky:

  • uistiť sa, že eSIM zariadenie je pripojené k internetu
  • nájsť voľbu PRIDANIE eSIM v menu zariadenia
  • naskenovať QR kód fotoaparátom
  • postupovať podľa inštrukcií zariadenia

TIP: eSIM karta je štandardne dodávaná s vypnutým PIN kódom. Ak chce zákazník PIN zapnúť, nastaví ho na: 0000 (štyri nuly). 4ka odporúča neskôr zmeniť PIN v menu zariadenia. Ak dôjde k zadaniu nesprávneho PINu trikrát, zákazník potrebuje PUK kód, ktorý nájde na eSIM kartičke.

Kontakt na 4ku

Pri kontaktovaní 4ky má zákazník rôzne možnosti výberu komunikačných kanálov:

  • telefonicky: zákaznícka linka 950 alebo +421 950 950 950
  • elektronické kanály: možnosť napísať cez kontaktný formulár na www.4ka.sk alebo komunikovať priamo s operátormi prostredníctvom webchatu, ktorý je dostupný denne od 08:00 do 20:00 aj cez víkendy a sviatky
  • osobne na pobočke: 4ka má viac než 1500 predajných miest na Slovensku
  • poslať list: zákazník nájde adresu na www.4ka.sk

4ka je podľa slovenského regulačného úradu označená za jeden z najvýhodnejších mobilných operátorov na Slovensku. Ich ponuka poskytuje dostatok internetu, volaní a SMS správ za rozumné ceny, čo ju robí atraktívnou pre široké spektrum zákazníkov.

Mobilní operátori na Slovensku

Na Slovensku sa vo svete mobilných operátorov tlačia na popredné pozície spoločnosti O2, T-Mobile, Orange a 4ka. Tieto uznávané značky lákajú zákazníkov širokým výberom paušálov a taríf, a ich služby sú dostupné po celom štáte.

No v súčasnosti sa na trhu objavujú aj noví hráči – menší operátori s atraktívnymi cenami a špeciálnymi ponukami pre svojich zákazníkov. Rozsah možností je široký, a preto je dôležité vybrať si operátora, ktorý najlepšie vyhovuje individuálnym potrebám a požiadavkám.

Je možné teda porovnať napríklad operátora 4ka vs. Radosť od O2 a urobiť si vlastnú predstavu o ich službách.