Viete o koľkej by ste mali chodiť spať aby ste boli svieži po celý deň? Poradí vám v tom táto tabuľka.

Každý z nás dobre pozná tie nepríjemné pocity, keď ráno zazvoní budík, a vytrhne vás z toho najsladšieho spánku…

Ten pocit dokáže zamávať s každým človekom, hlavne v tej situácii, kedy sme nespali dostatočne dlho.

Dlho sa nemôžeme spamätať, pomaly nevieme, kde vlastne sme, z postele lezieme skoro po štyroch a celý deň sme ako polámaní. Existuje našťastie spôsob, zabezpečujúci jednoduché precitnutie.

Najprv si povedzme niečo o spánku.

Je známe, že počas spánku sa pravidelne striedajú dve základné fázy: REM (podľa anglického Rapid Eye Movement) a NREM (non-REM). Vo fáze NREM dochádza k útlmu mozgovej činnosti, telo je pokojné a uvoľnené. V

o fáze REM dosahuje intenzita mozgovej činnosti zhruba úrovne bdelého stavu, oči sa pod viečkami rýchlo pohybujú, príznačné sú živé sny a uvoľnené svalstvo. Za noc sa vystriedajú štyrikrát až šesťkrát.

Bola zistená priemerná dĺžka každého z nich, čo umožňuje zistiť onen časový úsek, kedy sa organizmus nachádza v štádiu REM. Typický spánkový cyklus trvá 90-110 minút, potom nasleduje spánok REM. Práve táto fáza, v ktorej sa nám zdajú sny, je chvíľa kedy je spánok ľahký a nemáme ďaleko k prebudeniu.

Človek zaspáva zhruba počas pätnástich minút, ak teda potrebujete vstávať v 6 ráno, je najlepšie ísť si ľahnúť o 20.45 alebo 22.15. S pomocou našej tabuľky zistíte, o koľkej si máte ísť ľahnúť, aby ste sa čulí a svieži vzbudili v potrebný čas.

Zdroj: prokondici.cz