Tipy ako dodržiavať tohtoročné predsavzatia

   Herečka Gwyneth Paltrow si v rozhovore pre zámorský časopis Hamptons zaspomínala na svoje začiatky s cvičením. Predsavzala si, že bude cvičiť šesť krát do týždňa a boli chvíle keď bola tak vyčerpaná, že sa jej v polovici cvičenia chcelo plakať. Vtedy si vraj povedala – „jednoducho musím“…

1. Predsavzatie si dať najviac na jeden mesiac

Keď si zaumienime, že chceme získať nový zvyk alebo naopak, nejakého sa zbaviť, vystavíme sa novej situácii a to hneď nie je ľahké. Predstava, že to čo nám nie je príjemné bude trvať celý rok nie je najlepšia a preto by sme si mali stanoviť cieľ najviac na jeden mesiac. Na konci mesiaca sa potom môžeme rozhodnúť či aj ďalší mesiac budeme v našej snahe pokračovať.

2. Dôležité je to, čo robíme väčšinou

Dosiahnutie cieľa môže zlyhať vtedy, ak predsavzatie začína napríklad takto: „od pondelka budem každý deň…“ Robiť niečo každý deň nie je v bežnom živote ľahké pretože vždy môže prísť nečakaná návšteva, môže nás bolieť hlava alebo sa nám jednoducho v ten deň nebude chcieť. Slová „každý deň“ je lepšie nahradiť slovom „väčšinou“. Keď napríklad chceme jesť zdravo, postačí ak budeme jesť zdravo 5 dní do týždňa.

3. Nadviazať na niečo, čo už robíme pravidelne

Najlepšie si na nové pravidlo spomenieme vtedy, keď ho spojíme s tým, čo určite každý deň robíme. Môžeme vykonávať nový zvyk hneď po umytí zubov alebo pred večerou. Cvičenie môžeme spojiť napríklad s obľúbeným seriálom. Ak by bolo našim cieľom dodržiavať pitný režim, riešením je napiť sa hneď po príchode z toalety.

4. Predsavzatie urobiť prioritou

Po vykonaní všetkých povinností je ťažšie spraviť ešte aj veci navyše, ktoré sme si zaumienili. Lepšie je nový zvyk „povýšiť“ na prvé miesto a ak sa to dá robiť ho hneď ako prvý – napríklad po príchode z práce alebo zo školy. Ak je našim cieľom pravidelne doma cvičiť, ako prvé by sme si zacvičili a až potom napríklad umývali riad.

5. Čím neskoršia hodina, tým sme viac unavení